fredag 13 april 2012

Eleonor & Ozzy

Jag heter Eleonor Mattsson och har en Welsh Springer Spaniel på sex år som heter Ozzy eller Lezedas Västanvind om vi skall vara helt korrekta. Ozzy är en väldigt glad och positiv herre som ställer upp på nästan allt vi hittar på. Tack vare hans positivism så har vi provat på en hel del hundsporter, Ozzy är viltspårschampion, uppflyttad till klass III i lydnad, uppflyttad till lägre klass i spår (bruks) tävlar i avancerad klass i rallylydnad och är uppflyttad till klass III i freestyle och i heelwork och så är han utsällningschampion! Man kan tänka att det är lite många strängar på en liten Welshs lyra men det är ju så roligt att träna och tävla!


Själv är jag 37 år och bor med min familj, man och två barn, på en liten skogsbruksfastighet utanför Göteborg. Min hundkarriär började i tonåren då jag tävlade agility aktivt med min blandras mellan schäfer och rottweiler och med min pyreneiska vallhund. Sedan under tiden på högskolan låg hunderiet nere i några år. När det väl var dags att köpa hund igen hade vi tur att hitta en toppenuppfödare och dessutom en toppenvalp.

Att vi har fått en plats i Sveriges landslag 2012 känns otroligt roligt. Vi har redan hunnit med ett läger där jag har lärt mig väldigt mycket, både sådant som har enbart med HtM att göra och sådant jag kan ha användning för i alla tävlingssituationer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar