söndag 15 april 2012

Erika & Oggie

Jag heter Erika Johansson och har en mops som heter Oggie. Oggie är två år (fyller tre i sommar) och formellt sett heter hon FD I FD II RLD N Pine Garden's Nej-lihka.


Oggie och jag tävlar HTM, freestyle, agility, rallylydnad och lydnad. Fokus ligger dock på freestyle och framför allt HTM då vi fått äran att representera Sverige i denna gren både 2011 och 2012. Det känns fantastiskt roligt! Och kanske lite extra speciellt eftersom mopsar inte är så vanliga i hundsportsammanhang...

Oggie är oerhört arbetsvillig och älskar att träna :)


Matte då? Jo jag är en medelålders forskare med sambo, mops och grand danois. Mitt hundliv startade för 6 år sen när vi köpte grandisen. Jag tycker det är jätteroligt att träna hund och att lära mig nya saker ihop med fyrbeningarna.


Foto: Yvonne Öster, www.hundfoto.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar