onsdag 16 november 2011

Linda & Grizzly

Team GB som vi brukar skoja om består av mej Linda & 5-åriga aussie hanen Grizzly el GB som han kallas. Heter Grizzly Bear i stamtavlan. Vi bor i Misterhult Småland, här e det fattigt på HTM/FS folk, så när tillfälle ges våldgästar vi andra runt om i landet för lite träning! =)
Grizzly & jag e riktiga debutanter i stora sammanhang! Vi har fått reservplatsen till NM & ser fram emot det jättemycket! Det betyder mycket att få åka med, skaffa sig erfarenhet, se & lära sig massa! Och såklart träffa & lära känna alla duktiga ekipage!



Detta året har gått fort & över förväntan:
Vi satte oss i bilen i början av året för att åka till Timrå 75 mil enkel resa för att tävlingsdebutera i freestyle. Det var freestyle som det var tänkt att satsa på. Men så hade de en HTM Cup på g i Linköping så det var ju nära oss, bara 16 mil =) Så jag bestämde mej för att sätta ihop ett program & startade där, sen har det bara fortsatt med HTM träning!



Jag tycker det är superkul med HTM, att få bygga program & jobba med hunden till/med musiken. Har alltid tyckt om det estetiska så att nu få blanda två av min favorit intressen musik & hund e ju fantastiskt!

Grizzly är en riktig arbetsnarkoman, han gillar allt vi tar för oss. Bara det involverar matte =)

Förutom HTM & Freestyle så tävlar vi också brukset spår & lydnad.
Jag är utbildad allmänlydnads instruktör & freestyle/HTM instruktör & håller kurser på Oskarshamns Brukshundklubb.

Det är med STOR förväntan vi ger oss in i det här äventyret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar