tisdag 15 november 2011

Stina & Raiko



Raiko är hunden jag skaffade för att "verkligen satsa på jakten", för att citera mig själv... Eh, hrm... Ja hur det blev med den saken förstår ni säkert i och med att jag gör en presentation på denna blogg :)


Men till en början var det verkligen tollingjaktprov och lydnad som vi hade sikte på! Vid sidan av klickade vi in lite trix som jag inte visste vad jag skulle ha till, men det var roligt!

Så frågade en vän om jag inte borde köra freestyle med Raiko..? Och när vi hade börjat bygga lite program så sa en annan åt mig att det nog var dax att tävla! Och på den vägen är det! Våren 2010 debuterade vi i freestyle, blev årets nybörjare 2010 och nu är vi här...


Jag själv är uppväxt med hundar, mest små, av okänd sort, eller av okända sorter kanske man ska säga. Ville länge ha en egen hund, men det var först för 6 år sedan, då vi flyttade ut på landet som det kunde bli verklighet! Då skulle jag bara ha en hund till sällskap o att kanske träna lite med, prova på agility hade jag tänkt. Aldrig att jag skulle tävla, nej då!


Det blir inte alltid som man tänkt sig helt enkelt! Huvudsaken är att man har roligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar