måndag 14 november 2011

Monica & Ally

Nu ska jag presentera mig och min allra bästa hund. Hon heter Ally och jag heter Monica. Ally har tagit mitt hjärta med storm. Hon är en otroligt kvick, lyhörd och lättlärd hund. Hon är alltid sugen på att arbeta och kan göra det hur länge som helst.

Ally blev årets Heelwork hund 2010.

Det ska bli så fantastiskt roligt och spännande att få åka till Norge och representera Sverige. Tänk att få åka iväg med sin kära kompis och göra något så stort tillsammans!



Jaha, nu kanske jag säga några ord om mig själv. Tyvärr kan jag inte tillskriva mig samma egenskaper som min kära hund :)!!!

Jag tillbringar vardagarna med att arbeta som förskollärare med fantastiskt härliga barn.

Jag har varit hundintresserad i hela mitt liv. När jag var liten och hade fått en fin ny dockvagn, gjorde jag min mamma besviken genom att kasta ut dockorna och lasta den full med mjukdjurshundar istället. Vår första hund var en King Charles Spaniel. Att det blev just den rasen berodde på att min mamma tjatade till sig en liten valp som fanns kvar hos en uppfödare. Det som mamma inte visste var att om man tog bort Cavalier i Cavalier King Charles Spaniel fick man en helt annan ras. Gissa om vi blev förvånade när den lilla plattnosade vovven kom hem till oss. Jag var då 6 år gammal och efter det har hundlivet bara rullat på med många härliga stunder och upplevelser.

Jag är domare i freestyle och utbildad domarlärare. Jag är också utbildad freestyle och lydnadsinstruktör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar