torsdag 17 november 2011

Susann & Frodo

Jag heter Susann Wastenson och bor på en liten gård utanför Borås. Där bor jag tillsammans med min man, fyra border collies, en katt och en flock får. Jag är en riktig lydnadsnörd som verkligen gillar tävlingslydnad, har tränat och tävlat mycket. Nu har jag även upptäckt hur otroligt roligt HTM är och även vilken nytta jag har av all lydnadsträning.




Jag har tränat HTM sen 2009 då jag började träna med min Lexie, hon och jag har startat i klass 3. Men det är Frodo som jag tävlar mest med nu. Han är egentligen husses vallhund men han var så härlig så jag kunde inte låta bli att träna med honom. Vi tävlar i elitlydnad och nu alltså i HTM. Att vi började med heelwork beror egentligen på att några kompisar tyckte att han var en riktig stepphund och att ett program till Fred Astairemusik skulle passa.Då var jag ju tvungen att testa.




Frodo gjorde sin första start i nov förra året. Han är väldigt arbetsvillig och tycker det mesta är roligt. Han är också otroligt följsam som gör att det är så roligt att träna HTM med honom.


Jag ser det som en ära att Frodo och jag får följa med och representera Sverige på NM, det ska bli så kul och spännande :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar