torsdag 13 oktober 2011

Erika & Oggie

Oggie och jag får nog anses vara lagets nybörjare: ingen av oss har någonsin deltagit på ett mästerskap förut, Oggie är bara två år och jag började mitt hundsportande ihop med grand danoisen Willow för ca 4 år sen. Willow har många underbara sidor och jag är oerhört stolt över att ha kommit upp i klass II med henne men hon lär knappast dyka upp i nåt landslag ;)



Oggie är så vitt jag vet första mopsen någonsin att komma med i ett landslag och det gör det extra kul att tävla HtM på EM och visa att även udda raser kan jobba! Jag är grymt imponerad av vad min lilla hund lyckats snappa upp under sitt korta liv men inser samtidigt att vi har en hel del kvar att lära innan vi kan slå oss in i världseliten så vårt mål i år är att lära oss massor.


Förutom HtM tävlar vi även freestyle, rallylydnad, lydnad och agility. Oggie har än så länge tagit FDI, FDII och RLD N.

Jag är civilingenjör och jobbar på en statlig myndighet. Förutom hundarna håller jag på med hantverk av olika sorter, foto och läser massor av böcker (även om icke-hundrelaterade saker).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar