måndag 17 oktober 2011

Linnéa & Zolo

Zolo är en fyraårig Australian Shepherd och min allra goaste kompis! Själv heter jag Linnea och är 24 år gammal, och utbildad agilityinstruktör och freestyledomare. Zolo och jag debuterade på freestyleplanen för ca 2 år sedan och sedan dess har Zolos freestylekarriär gått som på räls utan att jag egentligen förstått vad som har hänt. Efter tre officiella starter tävlade vi SM, och året efter kom vi tvåa i tävlingen om Årets freestylehund 2010. Dessutom fick vi en landslagsplats på NM där vi vann GULD med svenska landslaget och knep en sjunde placering individuellt.









Förutom freestyle så tävlar vi främst i agility men även lydnad. Vi debuterade nyligen i rallylydnad, och har tränat en del vallning.

Jag slutar aldrig förvånas över min Zolo som har en enorm personlighet utan dess like. Med honom har man aldrig tråkigt! Jag ser fram emot många roliga äventyr med honom, både i o utanför Danmarks gränser.



Att vi ska få tävla för svenska landslaget även detta år känns som en vinst i sig, och det ska bli så himla kul att åka ner till Danmark med världens bästa landslagskompisar och bara ha så kul vi bara kan! Heja Sverige :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar